Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

Δεν τραγουδώ παρά γιατί μ' αγάπησες, Πολυδούρη Μαρία

Ποίημα: Πολυδούρη Μαρία
Μουσική: Παπαδημητρίου Δημήτρης
Ερμηνεία: Αρβανιτάκη Ελευθερία


Δεν τραγουδώ παρά γιατί μ' αγάπησες
σε περασμένα χρόνια.
Και σε ήλιο, σε καλοκαιριού προμάντεμα
και σε βροχή, σε χιόνια,
δεν τραγουδώ παρά γιατί μ' αγάπησες.

Μόνο γιατί με κράτησες στα χέρια σου
μια νύχτα και με φίλησες στο στόμα,
μόνο γι' αυτό είμαι σαν κρίνο ολάνοιχτο
κι έχω ένα ρίγος στην ψυχή μου ακόμα,
μόνο γιατί με κράτησες στα χέρια σου.

Μόνο γιατί όπως πέρναγα με καμάρωσες
και στη ματιά σου να περνάει
είδα τη λυγερή σκιά μου ως όνειρο
να παίζει, να πονάει,
μόνο γιατί όπως πέρναγα με καμάρωσες.

Γιατί, μόνο γιατί σε 'σεναν άρεσε
γι' αυτό έμειν' ωραίο το πέρασμά μου.
Σα να μ' ακολουθούσες όπου πήγαινα
σα να περνούσες κάπου εκεί σιμά μου.
Μόνο γιατί σε 'σεναν άρεσε.

Μόνο γιατί μ' αγάπησες γεννήθηκα
γι' αυτό η ζωή μου εδόθη.
Στην άχαρη ζωή την ανεκπλήρωτη
'μένα η ζωή πληρώθη.
Μόνο γιατί μ' αγάπησες γεννήθηκα.

Μονάχα για τη διαλεχτήν αγάπη σου
μου χάρισε η αυγή ρόδα στα χέρια.
Για να φωτίσω μια στιγμή το δρόμο σου
μου γέμισε τα μάτια η νύχτα αστέρια,
μονάχα για τη διαλεχτήν αγάπη σου.

8 σχόλια:

  1. TO poihma to ematha mesa apo th seira Karywtakhs kai thn ermhneia ths Magdas Pensou ... foverh ermhneia alla thelw na soy parathesw kai thn allh ths Pensou http://www.youtube.com/watch?v=NNg6b4ITSTQ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ από καρδιάς Διαμαντή! Να είσαι καλά! Την έβλεπα τη σειρά και την αγαπούσα πολύ.... Έχω αδυναμία στον Καρυωτάκη βλέπεις! :-) Ελπίζω να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  2. (Η Μάγδα Πένσου στην ερμηνεία του πιο αισθαντικού ,ταξιδιάρικου ,ερωτικού και ονειροπόλου τραγουδιού σε Ποίηση Μαρίας Πολυδούρη .... Πολλοί το έχουν ακούσει αλλά μόνο λίγοι θα μπορέσουν να το καταλάβουν... αν ρωτάτε το γιατί? ...γιατί παρα είμαστε εγωιστές και πέρα απο τον ίδιο μας τον εαυτό δεν μας απασχολεί το πώς αισθάνονται οι άλλοι ...κοινωνία μιζέριας? ή ..κοινωνία ρομαντισμού ? Τα συμπεράσματα δικά σας )
    Δὲν εἶνε στ ἀλήθεια τραγικό, μιὰ μεγάλη εἰρωνεία, νὰ μιλοῦν γιὰ τὴν ἀγάπη ἄνθρωποι ποὺ δὲν τὴν γνωρίζουν καὶ νὰ σιωποῦν ἐντελῶς κεῖνοι ποῦ νοιώθουν τὴν ψυχή τους νὰ πνίγεται στὸ πόνο της; Μαρία Πολυδούρη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πάρα πολύ για το υπέροχο σχόλιό σου Διαμαντή! Όντως σε αυτούς τους στίχους της διαγράφεται η λεπτότητα της αληθινής αγάπης, που δεν είναι ποικιλόχρωμη όπως θαρρούν οι πολλοί, μα πάνλευκη! Δεν μπορεί να έχει άλλο χρώμα! "Κοινωνία ρομαντισμού"??? Σε παρακαλώ εάν την βρεις στείλε μου οπωσδήποτε διεύθυνση!!! :-) Ξέρεις με είχαν παρηγορήσει τα λόγια σου τότε που μου έγραψες πως φτιάχνουμε έναν δικό μας κόσμο, έτσι όπως τον θέλουμε και τον προστατεύουμε! Όχι, γιατί το θεωρώ εύκολα εφικτό, αλλά αφού το σκέφτηκε ένας ακόμη (δηλαδή εσύ) δε σημαίνει πως κάτι γίνεται εκεί έξω...? Πάντως είναι μεγάλη παρηγοριά για μένα να γνωρίζω άτομα που να σκέφτονται όπως εσύ! Μην απογοητεύεσαι, μόνο να προσπαθείς να μη σε φθείρει η μιζέρια του έξω κόσμου και να διαφυλάσσεις τη λεπτότητα της ψυχής σου!

      Διαγραφή
    2. Ήταν από μια ανάρτηση που είχα κάνει πέρσι πάνω στην Πολυδούρη .... Άλλη εποχή ..τελείως διαφορετικές αντιλήψεις ...αλλά πολύ πιο αθώες και ειλικρινέστατες ... Ας προσπαθήσουμε για το καλύτερο , δεν πρέπει να έχουμε το περιθώριο της ματαιοδοξίας .... :-) Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια (διαβάζω ένα βιβλίο γι αυτό καιδεν είμαι πολύ στον υπολογιστή )

      Διαγραφή
    3. Πολύ καλά κάνεις!! Εάν είναι καλό πες μου!! :-) Εγώ έχω πάρει μονότερμα τον Καρούζο αυτές τις μέρες! Γιατί έγραψες "τελείως διαφορετικές αντιλήψεις"; Με την έννοια πως ήσουν πιο αιθεροβάμων? Ξέρεις, πιστεύω πως είναι σπουδαίο κάποιος να πατά στη γη, αλλά εάν πατά μόνο σε αυτήν φοβάμαι πως δε θα μπορέσει να δει κάτι άλλο παρά μόνο χώμα. Καλά κάνεις που προσπαθείς να είσαι ρεαλιστής -σίγουρα είναι μια σοφή άμυνα γι' αυτόν τον κόσμο- αλλά να μην επιτρέπεις να παραβιάζονται και όλα τα άλλα μέσα σου! Είμαι βέβαιη πως ήδη προσπαθείς! Οπότε σταματώ! Καλό διάβασμα!

      Διαγραφή
  3. nai to egrapsa ligo sygkeximena .... vasika ennousa alles antilhpseis ths epoxhs poy grafetai to poihma me tis shmerines.... diko mou to sfalma ... to vivlio legetai anatolika ths edem toy John Staibeck ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ευχαριστώ πολύ για το βιβλίο!!! Θέλω να πιστεύω πως σε κάθε εποχή υπάρχουν πάντα άνθρωποι με ευαισθησία και αθωότητα! Ελπίζω να μην κάνω τόσο λάθος... Σε αφήνω να συγκεντρωθείς τώρα! Χάρηκα πολύ πάντως! Τα λέμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή