Πέμπτη 8 Μαρτίου 2012

Λειβαδίτης Τάσος

Από τη Συλλογή: "Ανακάλυψη"


Πρώτες Βοήθειες
Αργά. Το καφενείο άδειασε. Οι φίλοι έφυγαν. Κι εγώ
ρεμβάζω ολομόναχος, κάνοντας τάχα πως παίζω με τις
τρίχες του στήθους μου, ενώ βγάζω προσεχτικά,
μία μία
τις σφαίρες της συνομιλίας.



Από τη Συλλογή: "Εγχειρίδιο Ευθανασίας"

Δυσδιάκριτες εργασίες
Κι η μητέρα, θυμάμαι, "όλη την ημέρα κάθεσαι"
μου 'λεγε με καημό, "δεν κάθομαι, μητέρα" της απαντούσα.
Και πραγματικά απ' το κοντινό νεκροταφείο
ερχόταν μια μυρωδιά απαλή -σα να 'χε κι η ματαιότητα
κάποιο νόημα.

Απόδραση
Πολλοί αναρωτιούνται γιατί ήμουν κάποτε αλλιώς.
Άλλοι αναζητάν να βρουν γιατί είμαι έτσι σήμερα.
Ποιος είμαι ή ποιος ήμουν; Αναζητήσεις δίχως σημασία.
Το κέρδος είναι ότι τους ξέφευγα διαρκώς.

Ζωή
Α ζωή! Ένα ξένο καπέλο φορεμένο βιαστικά
μέσα στον πανικό του βομβαρδισμού.

Η λάμπα
Κάθε φορά που αρχίζω να μιλώ, ξέρω πως τίποτα δε θα πω:
τα λόγια θα με προδώσουν, ο χρόνος θα προσπεράσει,
οι άλλοι θα σταθούν αδιάφοροι έξω απ' το σπίτι.
Ώσπου τέλος δε θα ΄μαι παρά κάποιος που κρατώντας 
μια λάμπα, πήγαινε από κάμαρα σε κάμαρα 
φωτίζοντας τη λήθη.

Φιλίες
Ας μη δεσμευτούμε, λοιπόν, μ' επιστολές-
η απόσταση μας χαρίζει ένα καινούργιο πρόσωπο. Κι
ίσως όταν ξαναϊδωθούμε να μην ξέρει πια καθόλου
ο ένας τον άλλον.
Έτσι που επιτέλους να μπορέσουμε να γνωριστούμε.

Η μαγεία
Εκείνο που λυπόμουν περισσότερο ήταν οι ανεμοδείχτες, 
στεκόμουν, λοιπόν, στην είσοδο των μαγαζιών
περιμένοντας να με ρωτήσουν, ώσπου βράδιαζε,
έβγαζα τότε τα παπούτσια μου κι ακολουθούσα
από μακριά το λεωφορείο - κι όχι δεν παραλογίζομαι
φίλοι μου, αλλά είναι η μαγεία που έχουν οι λέξεις
όταν δε θέλουν να πουν τίποτα, όπως και το παράδοξο
αυτό ταξίδι μας μέσα στον κόσμο, δε θα 'χε καμιά 
σημασία
αν ήταν αληθινό.





2 σχόλια:

  1. Τάσος Λειβαδίτης...Ο ποιητής της πιο όμορφης ουτοπίας (και αγαπημένος μου)!

    Καλώς σε βρήκα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες Ναταλία!
      Χαίρομαι πολύ! Κι εγώ τον αγαπώ πολύ και τον θεωρώ από τους πιο σπουδαίους...
      Σε ευχαριστώ για το σχόλιο σου.
      Καλημέρα!

      Διαγραφή